Continue klantfeedback is vooral bekend geworden door de e-mails met feedbackverzoeken die dagelijks door veel bedrijven worden verstuurd. Wat minder bekend zijn de mogelijkheden die er zijn om website bezoekers op continue basis om feedback te vragen. Graag nemen we je mee in de mogelijkheden van website feedback middels een intelligente pop-up die we hebben ontwikkeld samen met de ANWB.

 Website feedback.

De website is vaak het belangrijkste kanaal voor een klant om informatie te zoeken, contact op te nemen of een dienst af te nemen. Er zijn veel website statistieken voor handen die veel kwantitatieve informatie geven. De cijfers wil je vaak ook verrijken met kwalitatieve informatie van de bezoekers. Dit wil je niet alleen in het algemeen maar vooral heel specifiek over de verschillende onderdelen van de website.

Er zijn reeds een aantal mogelijkheden op de markt om op reactieve wijze feedback te vragen op een website. Nieuw is echter de mogelijkheid om dit op proactieve wijze te doen middels een intelligente pop-up.

Intelligente pop-up.

In samenwerking met de ANWB hebben we een intelligente feedback pop-up ontwikkeld die feedback genereert op de gewenste onderdelen van de website. De pop-up is kort en krachtig en bevat maar een klein aantal vragen. Vooral open feedback is gewenst omdat dit de kwalitatieve feedback geeft waar men naar op zoek is. Middels een Javascript op de website wordt de pop-up gekoppeld aan de juiste webpagina. Zo is het mogelijk om gericht feedback te vragen over specifieke pagina’s.

Het is eenvoudig in te stellen aan hoeveel bezoekers de pop-up moet worden getoond. Dit kan bijvoorbeeld 1 op de 10 bezoekers zijn, maar als er dringend feedback nodig is kan dit ook aan alle unieke bezoekers. De pop-up verschijnt als een bezoeker een bepaalde periode op de website is. Deze periode is per pagina instelbaar, zodat het kan worden afgestemd op de gemiddelde bezoekduur van een bepaalde pagina van de website.

ANWB.nl facts

  • > 10 maanden live op anwb.nl
  • > 10.000 feedback reacties per maand
  • > 10% geeft kwalitatieve open feedback

Voordelen op een rij.

  • Kwalitatieve feedback als aanvulling op website statistieken
  • Per pagina zelf aanpasbaar en instelbaar (via dashboard)
  • Hoge respons in vergelijking met alternatieven
  • Integrale aanpak door de koppeling met reguliere (online) klantfeedback
  • Alle informatie binnen één integraal feedback dashboard

Voorbeeld van de pop-up op anwb.nl; kort en direct waardoor een hoge respons ontstaat.

exp anwb 01