Het einde van het jaar is in zicht, een mooi moment om terug te blikken. Graag delen we met jullie onze hoogtepunten uit 2015. We zijn trots op wat we dit jaar samen (met jullie) hebben bereikt en gaan uiteraard voor een minstens zo succesvol 2016!

Ons Expoints-team

We hebben ook dit jaar weer een aantal mooie bedrijven aan ons weten te binden. Daarnaast hebben we met onze klanten allerlei mooie zaken ontwikkeld op het gebied van klantfeedback en klantgerichtheid. Halverwege het jaar werd het hierdoor al noodzakelijk om ons team uit te breiden. Ter ondersteuning van de Experience Managers hebben we een Customer Service ingericht (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.). Een team, voor nu bestaande uit Stan en Pieter. Beide zijn HBO-studenten die, na hun 2e jaars stage, bij Expoints blijven werken tot aan het punt van afstuderen. Waarbij we natuurlijk gaan proberen om die afstudeerstage bij een van onze klanten in te laten vullen…

Niet alleen zakelijk, maar ook privé is het “team” her en der uitgebreid. Zo is Kathelijne in juni voor de tweede keer moeder geworden van een prachtige zoon Daan. Kort daarna werd Martijn vader van zijn eerste zoon Floris! Leandra kwam, tenslotte, in september verloofd terug van haar vakantie. We zijn benieuwd wat 2016 weer gaat brengen…

01Onze partners

De groei van Expoints heeft ook geleid tot een groei van onze technische steun en toeverlaat DataLeaf. Een dusdanige groei dat er een verbouwing aan te pas moest komen om iedereen te kunnen huisvesten. Door de muur naar het naastgelegen pand te slopen konden weer de nodige vierkante meters worden gerealiseerd.

Het jaar 2015 stond tevens in het teken van nieuwe samenwerkingsverbanden. Zo zijn we een samenwerking aangegaan met OBI4wan om ook feedback te kunnen vragen na contact via social media. Met de FeedbackCompany zijn de krachten gebundeld om onze klanten te kunnen faciliteren in het tonen van zogenaamde “Google-ratings” in het gesponsorde zoekresultaat. FeedbackCompany is namelijk een van de drie partijen die zich in Nederland officieel Google Rating Partner mag noemen. Opiness tot slot is het eerste reviewplatform waarmee een overeenkomst is gesloten, zodat we reviews van onze klanten daar (indien gewenst) automatisch kunnen plaatsen.

Gezien alle ontwikkelingen die op ons afkomen verwachten we ook in 2016 nog de nodige slimme samenwerkingsverbanden te sluiten.

Onze innovatie

Zoals gezegd, op ontwikkelingsvlak hebben we in 2015 alles behalve stil gezeten. Onderstaand nemen we jullie graag kort mee in onze belangrijkste wapenfeiten.

02Responsive: De grootste ontwikkeling dit jaar was zonder meer Responsive. Een project waarbinnen we e-mailuitnodigingen en vragensets hebben ontwikkeld die zich automatisch aanpassen aan het device waarop een en ander wordt bekeken. Laptop, tablet of smartphone; de feedbackomgeving ziet er altijd top uit en is eenvoudig in te vullen. Inmiddels zijn reeds de eerste klanten over op deze responsive variant! Aanvullend hierop bieden we nu ook de mogelijkheid om achtergrondafbeeldingen toe te voegen en kan voor iedere vragenset een unieke dankpagina worden ingesteld.

Social Media: Het gebruik van social media en daarmee het belang van webcare groeit hard. Logisch gevolg hiervan is dat vanuit onze klanten de behoefte ontstaat om (op continue basis) te kunnen monitoren hoe klanten hun de contacten via social media ervaren. Inmiddels is het dan ook mogelijk om met behulp van Expoints feedback te vragen naar aanleiding van conversaties via onder meer Facebook, Twitter of WhatsApp. Net als bij de webfeedback pop-up, krijgt ook de ontvangen social media feedback een plek in het dashboard.

03Website pop-up: Een voor Expoints nieuwe vorm van feedbackbevraging is de proactieve en reactieve pop-up die kan worden geplaatst op de site van de klant. Met behulp van deze pop-ups kunnen consumenten eenvoudig en snel feedback geven over je website. De ontvangen reacties komen automatisch terug in het dashboard, waardoor versnippering van klantfeedback wordt tegengegaan. Vanzelfsprekend kunnen de pop-ups volledig worden voorzien van de eigen look & feel.

Real-time feeds op beeldschermen: Het is belangrijk om op eenvoudige wijze de ervaringen van klanten te kunnen delen met collega’s. Sinds dit jaar is het daarom mogelijk om klantfeedback ook real-time op (interne) beeldschermen te tonen. Denk hierbij aan de NPS, de trend van de Algemene Waardering en/of roulerende open feedback. Voor het hele bedrijf wordt op een leuke manier, zeer actueel zichtbaar gemaakt wat de ervaringen van de klant zijn (die week).

Dashboard: Tot slot zijn ook aan het dashboard allerlei mooie functionaliteiten toegevoegd. Ten eerste zijn er nieuwe tabbladen ontwikkeld, waaronder de tabbladen “Weging” en “Correlatie”. In dit laatste tabblad is zichtbaar wat de impact van specifieke aspecten is op de algehele klantwaardering of de NPS. Verder kunnen dashboardgebruikers sinds dit jaar de trendlijnen niet alleen per maand, maar ook per dag, week, kwartaal en jaar bekijken, zijn de selectiemogelijkheden uitgebreid en zijn er functionaliteiten toegevoegd waarmee ontvangen feedback sneller kan worden behandeld en/of gecategoriseerd. Verder is, specifiek voor Nationale-Nederlanden, een eerste “Easter Egg” gemaakt. In dit geval een bijzondere animatie die verschijnt indien een medewerker, in een bepaalde volgorde, enkele handelingen verricht in het dashboard. Het gebruik ervan moet immers ook fun blijven!

Vooruitblik 2016

Het nieuwe jaar begint direct al goed, met de start van onze nieuwe collega Ruby-Ann. Zij heeft jarenlang als Key Account Manager bij Carglass gewerkt en komt nu het commerciële team van Expoints versterken! Daarnaast zijn we nog druk op zoek naar een derde student om het Customer Service team te versterken. We informeren je hierover in 2016.

Ook op R&D vlak is de ontwikkelagenda al weer goed gevuld. De belangrijkste ontwikkeling dit voorjaar wordt zonder meer “multi-language”, ofwel de mogelijkheid om feedback eenvoudig in meerdere talen uit te kunnen vragen. De vraag is immers niet zo zeer of, maar vooral wanneer Expoints definitief de landsgrens oversteekt.

Bedankt

Geen succes zonder jou! Bij deze dan ook nogmaals bedankt voor de fijne samenwerking dit jaar. We kijken er naar uit om samen ook van 2016 weer een geweldig jaar te maken!

Het Expoints-team