Nieuws

Tegenwoordig ontvangen klanten regelmatig een uitnodiging met daarin een verzoek om feedback te geven. Gelukkig nemen veel mensen nog steeds de moeite om via deze weg hun ervaringen te delen. Ze hoeven echter niet te rekenen op een terugkoppeling op de gegeven feedback, want die komt er maar zelden. Gezien alle aandacht die er binnen bedrijven is voor de ‘customer experience’ is dat eigenlijk moeilijk te geloven. Een gemiste kans, want ons onderzoek laat zien dat maar liefst 55% van de klanten een reactie vanuit een bedrijf op prijs stelt en soms zelfs verwacht…

In het kader van het Engelse spreekwoord ‘Pratice what you preach’ hebben we eind vorig jaar onze klanten uitgenodigd om ons te beoordelen. We hebben gevraagd naar een algemene waardering, maar ook naar een beoordeling over specifieke onderdelen van onze dienstverlening alsmede naar onze feedbacksoftware. Tenslotte hebben we naar de Net Promoter Score van onze medewerkers gevraagd. We delen de uitkomsten graag met je! 

In het verlengde van een feedbackverzoek, vragen we de klant vaak ook om een review te schrijven. Bij een review geeft de klant goedkeuring om deze te publiceren. Het combineren van feedback en reviews heeft twee grote voordelen. Enerzijds leidt het tot een zeer hoge respons wat betreft de review-vraag. Anderzijds voorkomen we onnodige communicatie met de klant. Maar hoe laat je reviews optimaal voor je werken? We nemen je graag mee in de mogelijkheden.

Annemiek de Groot is deze week gestart bij Expoints.