a.s.r. Verzekeringen: De Klant Centraal

Bedrijf: a.s.r.
Contactpersoon: Marcel Achterberg
a.s.r. Verzekeringen: De Klant Centraal

a.s.r. is de Nederlandse verzekeringsmaatschappij voor alle verzekeringen. Met de merken a.s.r., De Amersfoortse, Ditzo, Europeesche Verzekeringen en Ardanta biedt a.s.r. een breed assortiment aan van financiële producten op het terrein van schade-, levens- en inkomensverzekeringen, collectieve en individuele pensioenen, zorgverzekeringen, reis- en recreatieverzekeringen en uitvaartverzekeringen. Spaar- en beleggingsproducten en hypotheken voor woonhuizen worden aangeboden via a.s.r Bank en als belegger is a.s.r. onder meer actief in vastgoedexploitatie en -ontwikkeling.

a.s.r. wil een betrouwbare partner zijn voor haar klanten en hen transparante verzekeringen bieden. Daarom heeft het voor a.s.r. prioriteit om eenvoudige en transparante producten te leveren, helder te communiceren en klanten op eerlijke wijze te behandelen. De strategie van a.s.r. is gebaseerd op vier principes: klantbelang centraal, discipline bij acceptatie en premiestelling, kostenbeheersing, en behoud van een solide financieel kader. Als onderdeel van haar missie wil a.s.r. in de maatschappij de volgende rollen vervullen: een verzekeraar waar klanten op kunnen vertrouwen, een stabiele financiële instelling, een mensgerichte werkgever en een waardevolle deelnemer aan de maatschappij.

Proposities worden in de praktijk getoetst en veranderingen in de wensen en behoeften van klanten worden nauwgezet in kaart gebracht, zodat hierop kan worden ingespeeld. We verbeteren daarnaast voortdurend onze dienstverlening aan klanten en aan het intermediair dat hen adviseert. De tevredenheid van klanten en intermediairs wordt nauwlettend gemonitord door het meten van feedback, waaronder de Net Promotor Score. Feedback van klanten wordt dan ook onder andere gebruikt om invulling te geven aan onze klantstrategie.

« Terug naar overzicht