Siemens. Verantwoordelijk, Excellent en Innovatief

Bedrijf: Siemens
Contactpersoon: Irene Schaefers-van Nisselroij
Siemens. Verantwoordelijk, Excellent en Innovatief

In haar streven de lat zo hoog mogelijk te leggen, heeft Siemens Nederland klantfeedback een centrale positie gegeven binnen haar organisatie. Op deze manier waarborgt Siemens dat wat ze maken, ook daadwerkelijk aansluit bij de behoeften van de klanten. Vindingrijke oplossingen worden immers enkel gevonden door de behoeften van de klant om te zetten in betekenisvolle inzichten. Siemens vraagt niet enkel feedback over verscheidene zakelijke processen, maar meet inmiddels al ruim 3 jaar de kwaliteit van haar events bij zowel klanten als medewerkers.

Siemens heeft bij Expoints de wens neergelegd om event-monitoring verder te professionaliseren en uniformeren, waarbij een grotere flexibiliteit en meer aandacht voor de inhoud een centrale rol spelen. Siemens wil de mogelijkheid hebben de afzonderlijke kwaliteit van specifieke event-onderdelen inzichtelijk te maken. Denk hierbij aan de kwaliteit van de voorzieningen op het evenement maar ook de inhoudelijke kwaliteit van sprekers of de planning van het evenement en de communicatie over het evenement. Om hieraan tegemoet te komen zijn modulaire feedbackprocessen ingericht die aangepast kunnen worden aan het type evenement. Deze zijn ofwel gericht op externe partijen, business events en beurzen, ofwel op de eigen medewerkers. Door ervaringen te delen via Expoints kan Siemens de kwaliteit van al haar evenementen niet alleen monitoren, maar ook kan verbeteren en optimaal inrichten om zo de klant de best mogelijke ervaring te bieden. 

« Terug naar overzicht